måndag 11 februari 2008

Tjejsnack v 7!




Hur ofta äter du mat ute?
Är jag hemma äter jag nästan aldrig ute. Är jag på besök i en annan stad, vilket jag i och för sig är rätt ofta, blir ju utematen oftare. Jag är vegan och bor man i småstad är tyvärr det närmsta veganskt ....pommes stripes, vilket inte är så roligt. Kinaställen har i och för sig ofta någon grönsaksrätt, men det lockar verkligen inte när jag vet att jag kan äta samma sak hemma för en femkrona.

Vad/vart äter du då helst?
Pizza

Vad har du på din favoritpizza?
Äter jag på en vanlig pizzeria blir det en linda special, ingen ost, ananas, banan, kronärtskocka, champinjon, curry, jordnöt, lök, paprika.
Har jag turen att få äta på Kelly's i Göteborg är det deras sparrispizza eller broccolipizza.

Provar du ofta nya ställen/maträtter, varför/varför inte?
Nej, jag gör väl inte det antar jag. Varför inte? Ptja, av den enkla anledning att jag bor i en småstad och det finns inte mycket att hänga i granen här.

Går du ofta på café och fikar, vad?
Sällan. De allra flesta av mina vänner har flyttat från stan så jag ugglar mest hemma.
Tycker caféer är så hutlöst dyra, jag har ju det mesta hemma i alla fall!
Men när jag väl går tar jag väl en kaffe eller dricka, trocadero eller så.
Något till det, delicatobollar är veganska och brukar finnas på café.



http://mlilja.net/tjejsnack

Inga kommentarer: